Jouw IT-Partner in de zorg
Door de inefficiënte werkwijze, waarbij deze processen vaak decentraal worden uitgevoerd met Excel-lijsten en afhankelijk zijn van de gesegmenteerde kennis van enkele medewerkers, leidt dit in de zorg tot veel administratieve rompslomp en tijdsverlies. Hierdoor kan kostbare tijd niet besteed worden aan daadwerkelijke hulpverlening.

Planning uitdagingen in de zorg
Planningsprocessen in de zorg verlopen niet altijd optimaal. Zorgverleners besteden veel tijd aan administratieve taken en lange afstanden reizen naar patiënten, tijd die beter besteed kan worden wanneer gebruik gemaakt wordt van een slimme digitale planning. Vanuit onze ruime kennis en ervaring met planning in andere sectoren, zagen wij veel overeenkomsten met deze uitdaging in de zorgsector. Vanuit die ervaring zien wij ook dat een maatwerk planningsoplossing uitermate geschikt is om de complexiteit die komt kijken bij het inplannen van zorgverleners en/of revalidatie bedden te digitaliseren. Hierdoor wordt het mogelijk om patiëntbezoeken nauwkeurig in te plannen, zodat de juiste zorgverlener op de juiste plek is, op het juiste moment zonder veel tijd kwijt te zijn aan het creëren van de planningen.Inefficiënte werkroosters:
Het plannen van zorgpersoneel blijft een grote uitdaging, vooral als het gaat om het matchen van de juiste medewerker met de juiste zorgbehoefte. Planners moeten rekening houden met veel specificaties; denk aan de competenties van de zorgverlener, persoonlijke voorkeuren voor werktijden, de locatie en de reistijd. Wanneer deze factoren niet goed op elkaar zijn afgestemd, kan een zorgverlener met een langere reistijd worden ingepland, terwijl een dichterbij gelegen collega met dezelfde competenties ook beschikbaar was.Inefficiënt beddenbeheer:
Bij het toewijzen van bedden in (revalidatie-) zorginstellingen zien wij dezelfde, voortdurende uitdaging. Zorgverleners besteden veel tijd aan het achterhalen van beschikbaarheid van een revalidatie bed na bijvoorbeeld een heupoperatie. Dit gebeurt handmatig door het bellen van instelling naar instelling. Tijd die zij vervolgens niet kunnen besteden aan het verlenen van directe zorg. Dit komt doordat er geen centraal overzicht is van de beschikbare bedden met bijbehorende zorgspecificaties, waardoor het niet direct duidelijk is welk bed beschikbaar is voor de revalidatie na (bijvoorbeeld) een heupoperatie.Planningsoplossing in de zorg
Een planningsportaal met speciale algoritmes is dé oplossing. Door de verschillende integraties met je bestaande personeelbestand, zorgaanvraag systeem en door gebruik te maken van AWS Locaties services, biedt dit planningsportaal een visuele data laag om werkrooster eenvoudig in te plannen. Alle koppelingen en functionaliteiten zijn maatwerk, zodat het systeem precies toereikend is aan jouw zorgproces.Onze Zorg oplossingen in de praktijk
Met een slimme planningstool hebben we dit getackeld. Minder reistijd, efficiëntere inzet van verpleegkundigen en een soepelere samenwerking met Nedap ONS zorgen ervoor dat zorgverleners weer kunnen doen waar het echt om draait: zorg leveren.
Lees hoe digitalisering Eurocept helpt om méér te doen met dezelfde capaciteit:

Administratie uitdagingen in de zorg
Zorgverleners besteden dagelijks veel tijd aan administratieve taken, zoals declaraties en recepten, waardoor er minder tijd overblijft voor directe patiëntenzorg. Daarnaast zorgen handmatige processen en onduidelijke overdrachten voor vertragingen en fouten. Een digitale oplossing stroomlijnt deze processen, waardoor zorgverleners efficiënter kunnen werken en zich kunnen richten op wat echt telt: het leveren van zorg.Complexe declaratieprocessen:
Het declareren van zorgkosten vereist verschillende zorgvuldig uit te voeren stappen. Voor elke declaratie moeten zorgverleners bewijsstukken verzamelen, formulieren invullen en de gegevens indienen. Deze informatie wordt handmatig gecontroleerd en bij foutieve informatie moet dit worden aangepast en opnieuw ingediend. Door dit gecompliceerde proces en de verschillende handelingen die nodig zijn per declaratie, is het moeilijk om fouten te vermijden en kost het veel tijd om elke declaratie correct af te handelen.Inefficiënte administratieve doorstroming:
Het proces voor het indienen van declaraties is identiek aan vele administratieve processen in de zorg. Zo ook bij het uitschrijven van recepten wat door de handgeschreven informatie en het overdragen tussen verschillende personen voorveel verwarring kan zorgen. Dit proces verloopt namelijk via meerdere schakels; bijvoorbeeld van arts naar secretaresse, die handgeschreven notities moet lezen, digitaal moet inscannen/over typen en vervolgens moet inboeken. Daarna wordt de informatie naar de apotheek gestuurd en uiteindelijk naar de patiënt. Wanneer de informatie niet altijd even duidelijk is, treden er vertragingen of fouten op bij de medicatieverstrekking.Administratie oplossing in de zorg
Een centrale zorgstraat binnen de zorgorganisatie is de oplossing. Met ons maatwerkportaal wordt het aanvragen van declaraties en/of het bestellen van medicatie van a tot z ontzorgt. Dankzij overzichtelijke stapsgewijze widgets is het aanvragen zo gedaan. Extra ogen nodig in het proces? Geen probleem, de validatiechecks per stap maken het mogelijk om te voldoen aan de Nederlandse wet- en regelgeving. Ons maatwerksysteem is configureerbaar met het administratieve proces dat voor jouw zorginstelling van toepassing is en is te integreren met de systemen die nu al worden gebruikt. Zo maken wij IT toereikend aan jouw zorgproces.Transport uitdaging in de zorg
Een goed functionerend transportsysteem is cruciaal in de zorg, vooral bij medicijnleveringen. Strikte regelgeving, temperatuurgevoelige opslag en foutgevoelige registraties maken dit proces complex. Een kleine afwijking kan al leiden tot vertragingen of verspilling. Slimme technologieën kunnen dit proces optimaliseren en de betrouwbaarheid van medicijntransport verhogen.Complex medicijntransport:
Het transport van medicijnen is uiterst complex door strikte regelgeving, houdbaarheidseisen en temperatuurgevoelige opslag. Eén kleine fout in de registratie of verwerking, zoals een verkeerd gescande batch of een ontbrekend medicijn, leidt tot vertragingen in leveringen. Hierdoor ontvangen patiënten niet tijdig de juiste medicatie of moeten batches medicatie worden vernietigd omdat de temperatuur/houdbaarheidsdatum door de vertraging wordt overschreden.Transport oplossing in de zorg
Slimme scanoplossingen versnellen dit proces door direct te valideren of een zending correct en compleet is. Medewerkers zien in één scanhandeling wat er met de order moet gebeuren en kunnen afwijkingen direct registreren.
Wij bieden bedrijven in de zorg maatwerkoplossingen die volledig zijn afgestemd op jouw specifieke behoeften.
Daarnaast zorgen we voor een naadloze integratie van systemen binnen de zorg door middel van eMagiz, ons krachtige integratieplatform as a Service (iPaaS). Dit platform automatiseert de gegevensuitwisseling en stroomlijnt processen, wat de efficiëntie vergroot en de kans op fouten in deze gegevensuitwisseling verkleint. Alles wordt automatisch en in real-time geüpdatet, denk aan onder ander apotheekbeheer, wat bijdraagt aan betere zorg en snellere besluitvorming."

Unieke koppeling met Nedap ONS

Waarom bedrijven kiezen voor

Wij combineren diepgaande kennis van de zorgsector met geavanceerde technologieën.
Onze oplossingen zijn schaalbaar, flexibel en afgestemd op jouw specifieke behoeften.
Flexibiliteit
Gebruikersgericht
Volledige ondersteuning
Jouw processen in de zorgbranche (verder) digitaliseren?
Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe we jouw IT-uitdagingen oplossen.
Samen bouwen we aan betere zorg met slimme IT.