Klantportaal
De ultieme klantrelatie door een klantportaal
Dit komt doordat het vaak enige tijd kost voordat je klantenservice een antwoord heeft, aangezien de benodigde informatie vaak in verschillende systemen moet worden opgezocht. Dit kost tijd, zowel voor jou als voor je klant. En naarmate het aantal klanten toeneemt, neemt ook het aantal vragen en daarmee e-mails toe.

De uitdagingen zonder klantportaal
Daarboven op komt dat bij elke vraag die via e-mail beantwoordt wordt iets mis kan gaan: een verkeerde versie van een document, een fout in de gegevens of een vergissing in de communicatie. Het risico op fouten neemt toe naarmate je meer klanten hebt en de hoeveelheid correspondentie groeit. Tegelijkertijd wordt het steeds lastiger om overzicht te houden.
Waarom een klantportaal?
- 24/7 realtime inzicht
- Transparantie richting klanten
- Directe toegang tot orders, facturen en offertes
- Track & trace
- Vermindering van handmatige handelingen
- Verhoogde klanttevredenheid
- Verbeterde samenwerking met klanten
- Inlogportaal op maat
24/7 inzicht door een klantportaal
Houd klanten op de hoogte van logistieke processen
Met het klantportaal hebben klanten 24/7 toegang tot de actuele status van hun orders. Ze zien precies welke orders verwerkt, onderweg of afgeleverd zijn met daarbij details zoals verwachte levertijden en eventuele vertragingen. De track & trace-functionaliteit biedt realtime updates over de locatie van zendingen, inclusief tijdstippen en transportdetails. Daarnaast is het mogelijk om met de meldingen module, klanten automatische meldingen te sturen bij belangrijke wijzigingen, zoals vertragingen, leverbevestigingen of afwijkingen in de planning. Hierdoor hoeven ze niet meer handmatig navraag te doen en kunnen ze direct anticiperen op veranderingen.
Naadloze integratie en realtime data
Op maat voor jouw bedrijfsprocessen
Waarom CAPE?
Onze aanpak zorgt ervoor dat we snel, effectief en flexibel werken, zodat we samen jouw processen kunnen optimaliseren en jouw organisatie klaar kunnen maken voor de toekomst.
Lees meer over onze aanpak
Klantportaal
Meer informatie
We laten je graag zien wat deze functies voor jouw bedrijf betekenen.
Koppelingen met de systemen uit jouw branche
Of je nu werkt met een WMS, TMS, ERP of planningssoftware: ons klantportaal integreert naadloos met de systemen die jij al gebruikt. Dankzij onze ervaring in sectoren als transport & logistiek, agrifood en slimme bouw kennen we de meest gebruikte platforms in jouw branche van binnen en van buiten. We zorgen dat data uit verschillende systemen automatisch wordt samengebracht in één overzichtelijk dashboard.
Zo ontstaat er één waarheid, gebaseerd op realtime informatie. Geen dubbel werk, geen datasilo’s, maar één centrale plek van waaruit je kunt sturen. En staat jouw systeem er niet bij? Geen probleem; wij maken het passend.


In de praktijk
Ons klantportaal in de praktijk
HST Groep zocht een oplossing om hun logistieke operaties efficiënter te maken en de samenwerking tussen businessunits te verbeteren. Samen ontwikkelden we een webbased applicatie die alle logistieke processen en transportdiensten binnen één platform samenbrengt.
In de klantcase lees je:- Hoe de nieuwe applicatie de logistieke operaties van klanten direct koppelt aan die van HST Groep.
- Waarom vooraf gedefinieerde bedrijfsregels zorgen voor geautomatiseerd en gestroomlijnd orderbeheer.
- Hoe de ‘intelligente’ transport-order-functie helpt bij het berekenen en reduceren van CO₂-uitstoot.
Combineren met andere CAPE systemen:
Meer elementen uit jouw bedrijfsprocessen digitaliseren?
Ontdek onze andere digitalisatie oplossingen op maat.
Warehouse Management Systeem
Transport Management Systeem
Jouw winst met een klantportaal
Klantportaal inzetten in jouw organisatie?
Neem contact met ons op, wij helpen je graag!